söndag, januari 06, 2008

Debbie


Det här är Debbie King. Jag hade glömt bort att Debbie fanns. Ni förstår, Debbie var producent och programledare för Quizmania, en nattlig quizshow som gick ut på att man skulle gissa ordet Debbie tänkte på. Egentligen gick det ut på att lura folk som efter att kommit hem från krogen kände sig frikostiga och modiga.

Självklart var jag och Chat fans. Men efter att nåt geni upptäckte att Quizmania gick ut på att lura packade människor på pengar, upphörde showen. Och sedan dess har jag inte tänkt på Debbie.
Så idag snubblade Chat på ett gammalt avsnitt på Youtube, och skrek till mig (jag var på nedervåningen) "Sara, plopp is on quizmania!"
Chokladen plopp, var på Quizmania. "What is quizmania?" skrek jag tillbaka, för det här var innan jag kommit ihåg att Debbie fanns.
"You know, the one Debbie used to do!" kom svaret.
Jag tänker sluta titta på tv.

Inga kommentarer: