lördag, januari 26, 2008

Mina alternativ

Det är jättefint väder ute. Jag borde gå ut. Jag har ingen ursäkt för att inte gå ut.

Jag känner bara att jag heller inte har någon anledning.

Så här är det i Southampton när jag är ledig. På kompisfronten finns svenskarna och norrmännen*. Men Isabell och de andra är i Amsterdam så dem kan jag inte träffa. Andra alternativet är Sean och Matt, som säkert skulle vilja göra någonting. Men även fast jag känner dem väl känns det konstigt att träffa dem utan Chat. Kanske för att de är killar? Jag vet inte. Jag skulle kunna ringa dem, och se vad de gör, antar jag.

Och sen är det tjejerna. Camilla, Bianca, Poppy, Yas (som ändå med stor sannolikhet är i London). Det är svårt med dem. De har alltid planer. Oftast hemma på helgerna. Om jag ringer någon av dem är det ungefär 1% chans att de skulle vilja hitta på något. Tro mig, jag har provat. De kanske hatar mig.

Och så är det jobbet. Hahahaha. Folk som jobbar heltid på Zara orkar inte göra något när de är lediga.

Så då återstår alltså tre alternativ:

1) Att själv gå på en promenad i Southampton (det tar fyrtio minuter att komma till en dunge)
2) Att själv göra någonting annat, som att shoppa eller ta en fika.
3) Att stanna inne.
4) Att ringa Sean och Matt
5) Att övertala Chat att göra något av de ovanstående med mig (han har precis kommit hem från jobbet).

Det här kommer att bli riktigt spännande! Lovar att uppdatera ikväll och berätta vad jag hade för mig denna spännande lördag.

*även om bara några få är trevliga nog att hänga med. Jag kan berätta varför: när vi var ute och tog en drink i onsdags gick Chat på toa och brevid honom stod en norrman och kissade. Som Chat beskrev det: "I was standing there having a bit of an akward moment because we didn't really know each other, and then he did a huge fart! Like that wasn't embarrassing enough he turned to me and went: 'who did that? Did you do that? Yeah, you farted! Disgusting' - and left!". Trevlig kille. Och hans ragg ville gå från stället för att människorna där var "äckliga".

Inga kommentarer: