tisdag, januari 22, 2008

prestation

Damer och herrar, jag har lämnat in uppsatshelvetet!

Tror ni att jag är nöjd eller?

Nej. För jag lämnade in den EN DAG I FÖRVÄG. Det betyder, i mitt sjuka lilla prestationsfixerade huvud, att jag kunde gjort mer. Varför, Sara, varför? Och jag menar både själva handlingen och att jag inte kan släppa det.

Hittills är jag nämligen på väg mot det där målet som kändes ouppnåeligt i augusti: 71,5. Mitt snitt ligger på 70,3. Om jag får 68 eller nåt på den här skiten kan jag lika gärna ge upp.

Ahhhh. Kändes skönt att ventilera sig. Nu ska jag get a grip och låtsas att det här är sista dagen i mitt liv. För då hade jag inte suttit och oroat mig för en uppsats, direkt.

Idag fyller Isabels pojkvän Jörgen år och vi ska ut och käka; arton norrmän och några svenskar och Chat. Blir intressant.

Inga kommentarer: