måndag, januari 28, 2008

Money Money Money


Det ska tydligen vara fult att prata om pengar. WELL, SCREW YOU!
Jag har 13564,78 kronor på mitt sparkonto! Hur grym är jag?

Ni med fonder, ekonomiskt sinne osv kan gå och hänga er, för jag är stolt. Jag har SPARAT! Naturligtvis har jag också planerat vad jag ska göra med mina 13564,78 kronor.
  • Spara dem tills jag blir gammal! Tänk, när jag är 74 och skröplig, tar jag fram min lilla bankbok och skrattar mitt hesa skratt. Haha! 13564,78 är hur mycket mjöl och salt som helst (när jag blir gammal ska jag baka bröd varje dag).

  • Köpa en designerväska. Fast något inom mig säger att jag egentligen inte borde, att det kanske vore lite synd att sparandet resulterade i en akt av conspicious consumption, särskilt med tanke på att jag värformulerat fördömde alla sådana handlingar som "detremental to the soul" i en uppsats och därför vann min lärares gillande. Å andra sidan skulle det lätt hjälpa att få ett jobb inom modebranchen med en Chloé på axeln. Å tredje sidan räcker inte 13564,78 till en Chloé.

  • Köpa ett hus! Jag vet vad ni tänker. Inte behöver jag ett hus när jag är så ung. Men där har ni fel. Undersökningar har visat att man borde äga minst fem fastigheter som 23-åring, för Lindsey Lohan är bara 86:a och har redan sjutton hus. Problemet är att det där drömhuset för 13564,78 kronor förmodligen befinner sig i ett krigsdrabbat område utan bredband, och Chat skulle aldrig kunna leva utan internet.

  • Köpa en Chiuaua! Jag har hört att det kostar ungefär så mycket sedan Tinkerbell blivit ungefär lika känd som president Bush (förmodligen mer i USA) och inflation bland tonårs-wannabees är inte att leka med. Men jag gillade Chiuauas redan på 90-talet, så jag har ett frikort. Haken är väl att Ryanair inte direkt gillar hundar och att jag tyvärr inte kan vakna innan klockan två på dagen (en kattlåda till en hund känns lite som djurplågeri).

  • Köpa 2086,88 stycken öl ikväll.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad har hänt Sara har du blivit sjuk? Nej, förlåt grymt gjort tycker jag! Kram Lisa

SARA, sa...

Haha, det måste vara min januaridepression som gjorde så att jag inte shoppade. Jag är stolt. kram

Anonym sa...

Haha, du har ofta en förmåga att göra mig på bra humör! :)