tisdag, januari 29, 2008

Jesters


Stället jag var på igår heter Jesters, och låg i ett hål i väggen mellan två kebab"restauranger". Om det inte vore för kön som ringlade sig långt ner på gatan hade jag aldrig vetat att det fanns. Vi kom dit nio, då det öppnade, och köpte två öl. Det blev ett pund. Sedan satt vi och lekte drinklekar -skitkomplicerade så jag förlorade hela tiden.
Sen behövde jag gå på toaletten. Det gick inte så bra. Kön tog cirka 25 minuter och jag var verkligen jätte,jätte,jättekissnödig. Lyckades hålla mig på något vänster, kanske på grund av ett distraherande samtal med två andra kissnödiga tjejer som tyckte att jag var "ok, trots att jag gick på Solent" (Jesters tillhör det andra, seriösa universitetet i staden som har "riktiga" utbildningar och tentor, och de hatar oss. tydligen.)

Efter toakrisen försökte jag beställa en till öl. Det gick sådär. 40 minuter senare hade jag fortfarande ingen. Men å något sätt gjorde det inget; öl för 50p kan man faktiskt vänta lite på. Och Abs (så heter killen från Zara som bjöd dit mig) kompisar var schyssta och studentiga och gjorde mig lite avundsjuk på deras sammanhållning. Kanske skulle gått på ett riktigt universitet ändå.

Inga kommentarer: