måndag, januari 07, 2008

The no diet diet

Idag är jag på strålande humör för jag fick en first på min uppsats om konsumtionens inverkan på jaget! Det betyder mission accomplished, än så länge.

Jag har även börjat en diet. Den heter "the no diet diet" och man får små roliga böcker med the Independent som man ska följa. Okej, så det egentliga målet är att gå ner i vikt, men med tanke på att jag varken vill eller behöver gå ner i vikt så är det inte målet för mig. Målet för mig är att följa en rolig diet (som inte är en diet) och se hur det går. Kanske kommer jag ut på andra sidan en helt ny Sara?

Dieten, som inte är en diet, går ut på att förändra sina vanor för att leva nyttigare. Första dagen - steg ett - är idag, och dagens uppgift är att inte kolla på tv. På hela dagen.

Kom igen, var med på min diet - den är jätterolig. Imorgon är uppgiften att låta bli att dricka sin favoritdryck. Jag tänker göra alla steg (28) och jag kommer att redovisa resultatet på bloggen. Alltså:

Dagens uppgift: Att inte kolla på tv.
Morgondagens uppgift: Favoritdrycken förbjuden.

Kom igen, haka på!

4 kommentarer:

Anonym sa...

min diet är öl. man blir snygg har jag hört.

SARA, sa...

å, öl är den bästa dieten.

Sofia & Malva sa...

Det var det dummaste jag hort pa riktigt lange. Ingen tv? Jag och Malva tog ju med oss en dvd och ca 50 filmer hit, sa vi gor inget annat an att stirra in i tvrutan hela dagarna, och det ar alldeles otroligt underbart. Sadetsa.

SARA, sa...

Sofia & Malva: det är EN DAG. En! Och nu är den avklarad, vilket betyder att jag ska kolla på cirka sex avsnitt av Frasier ikväll.