lördag, september 22, 2007

Fri som en fågel

Jag är lycklig. Ligger här i sängen, vid ettiden för första gången på sju dagar och är officiellt a) utvilad och b) deltidsanställd - från och med nu ska jag bara jobba tjugo timmar i veckan. Bliss.

Nästa vecka är sista veckan innan skolan börjar igen. Jag är peppad. Likt Katrin Schulman som bloggbantat med sina läsare, tänker jag betygshetsa med mina.

Jag behöver höja mitt snitt från 68, 5 till 71, 3 om jag ska gå ut med en first. Bloggbetygshetsen kommer att gå till så att jag med jämna mellanrum skriver hur det går. Och om jag är skitdålig måste ni säga det, så jag blir stressad och jobbar hårdare. Skriv gärna saker som "och hur hade du tänkt dig att få jobb på en rikstidning med en 2.1?" eller "du kommer att ångra dig så sjukt mycket om du inte klarar det" osv.

Nu kör vi!

Inga kommentarer: