lördag, september 22, 2007

En listig plan

Min återuppväckta passion för gripande dramer tog mig idag till HMV (hatar den butiken) där jag köpte The Hours för £4.

Problemet är att Chat inte vill se den. (Och visst kan jag kolla själv, men jag vill "visa" filmen för honom, det är det bästa jag vet). Det är något med "tre generationer kvinnor" som han är allergisk mot. (Som att han vore nån slags machoman som bara kollar på action.) Dessutom kan han inte med Nicole Kidman (jag vet, galen). Som tur är har Nicole Kidman en näsprotes i rollen som Virginia Woolf, så han kan låtsas att det inte är hon.

Anyway. Jag har kommit på en listig plan för att övertala macho-Chat om att The Hours är sevärd.

Lösningen är mat.

Han kommer nämligen att komma hem om tio minuter till ett uppdukat bord av falafel, pommes frites, coca cola och - till efterätt - chokladmousse. Eftersom han jobbat hela dagen finns ingen motståndskraft kvar, och vips! God mat framför tv:n.

Och nämen. Där var Nicole och hennes lösnäsa.

Inga kommentarer: