tisdag, september 25, 2007

Projekt och Prison Break

En produktiv dag igår; tog en promenad på förmiddagen, åt lunch hemma och arbetade sedan på mitt avslutningsprojekt (vad sjutton heter det där arbetet man gör sista året på universitetet?). Som jag kanske berättat ska jag göra min egen version av Observer Woman, den söndagsbilaga till the Observer som kommer ut en gång i månaden.

Av de sex artiklar jag ska skriva har jag börjat på tre. En profil på Gwyneth Paltrow, som kommer bli något av det svåraste jag skrivit (inga citat), en undersökande artikel på organisk bomull (som inte går sådär jättebra än, alla företag verkar sköta sig...) och en artikel på misshandel av kvinnor som ska inrikta sig på varför media inte orkar tackla ämnet.

Idag ska jag fortsätta jobba på dessa, och hinna med lite läsning; läser en intressant bok om konsumtion.

Igår kväll kollade jag och Chat in första avsnittet av nya Prison Break. Det var... förutsägbart.

Inga kommentarer: