söndag, september 09, 2007

Varför ni kommenterar

Jag tänkte utveckla förra inlägget om kommentarer. Tro inte att jag inte förstår er. I själva verket är jag mycket insinktsfull.

Jag vet era reasons. Så här är det:

Mamma skriver när det är något hon känner igen sig i/ har varit med om.

Pappa skriver när han tycker att jag formulerat mig bra eller involverat historiska fakta i inlägget.

Jenny skriver ytterst sällan, eftersom det inte är ofta hon kommer ihåg att jag finns (plus att hon jobbar typ jämt och är sjukt trött när hon kommer hem och det enda hon orkar göra är att kolla på Vänner).

Sofia skriver jämt roliga kommentarer, hon är bäst.

Peter skriver aldrig, främst därför att han är en fjortis och varken orkar läsa eller skriva någonting förutom Kalle Anka.

Alex skriver ibland, men bara när hon kommer ihåg alternativt känner att kommentaren har något slags värde. Alex skulle aldrig skriva typ "tja bruden!" baraföratt.

Klara skriver ganska ofta, eftersom hon är allmänt social och trevlig samt uppriktigt intresserad av vissa grejer. Men Klara är aldrig falsk, och skulle inte kommentera typ "snygg skjorta!" om hon inte tyckte det.

Lisa skriver rätt sällan, om det inte handlar om något känslomässigt komplicerat, vilket jag och Lisa har utnämnt varandra experter på. Då jäklar snackar vi kommentarer! Men denna blogg är mycket mer neutral än så. Bättre att inte skriva alls än att skriva menlösa hur-mår-du-kommentarer, resonerar Lisa.

Ami skriver när hon har tid, vilket hon inte har mycket av, alternativt när hon får lust att hälsa på/flytta till England. Inte mig emot!

Linnéa skriver aldrig. Respekt!

Kalle skriver när han har lust (en gång om året) alternativt behöver råd om vilken vinterkappa som är snyggast.

och slutligen...

Chat skriver när han är med på kort eller känner igen något ord. Aaahhhh.......

så gulligt.

-------------------------------

har jag förolämpat eller roat er? Kommentera nedan. (hihi)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är inte ett dugg förolämpad.Tycker att jag skriver rätt ofta.Varje dag när jag kommer hem kollar jag din blogg, bästa stunden på dagen.Tycker dock att det vore pinsamt om lilla mamma skulle svara på allt.Kissen går justnukkkkkkkk över tangenterna så till och med han svarrrrrar!Det är inte så trevligt,han luktar bajs i rumpan och den sistnämnda vänder han mot mig hela tiden!
Förresten...Peter ska läsa två(2!) böcker till sitt nästa steg i svenska.Ha,Ha,Ha. Detta ska bli intressant.Undrar om han stannar på detta steg nu och aldrig mer kommer vidare i svenskan?
kram

Anonym sa...

Jag är sjukt nöjd över att vara bäst. Det är ju trots allt mitt främsta mål i livet, att vara bäst. Du har ju ganska stor press på dig nu dock, när jag startar min egen blogg (snart) så lär du ju se till att kommentera i alla fall varannan dag.

Ps. Mamma vet inte var hon ska sätta gränser, det där med kattens rumpa var ju rätt onödigt, för att inte tala om äckligt. Ds.

SARA, sa...

Mamma, du skrämmer bort läsare till denna blogg. äckelpäckelkatt. Lycka till Peter.

Sofia: jag lovar, jag kommer kommentera hela tiden om du fixar blogg. du är bäst. kram