fredag, september 07, 2007

Tre häxor

Syster Jenny ringde igår. Hon hade kommit på att jag fanns. Vår konversation var ganska rolig. Den gick ungefär så här:

Jenny: Jag har färgat håret svart!
Jag: Oj, är det snyggt?
Jenny: Jag ser ut lite som en häxa typ.
Jag: Jaha, det låter ju inte så fint. Är det fult eller?
Jenny: Jag vet inte... Jag tror att jag trivs bättre i blont.
Jag: Hm. Jag har typ snaggat mitt hår, förresten.

I bakgrunden hörs mummel, viskningar; det är mamma som försöker höra vad jag säger.

Jenny (till mamma): Hon har typ snaggat håret.
Jag: Nä, asså inte snaggat. Men det är nog det kortaste jag haft. Typ som Miranda i Sex and the City.

Fler mummel och viskningar. Jag ser framför mig hur mamma drar i Jennys tröja och väser "vad säger hon, vad säger hon?"

Jenny (till mamma): Sara har klippt sig som Samantha i Sex and the City när hon hade cancer!

Inga kommentarer: