lördag, maj 31, 2008

Besöket från Sverige



Jag och Chat åkte till London i tisdags för att möta Peter och Sofia. Vi hann med en promenad från Waterloo till Oxford Street, och en snabb drink med Topshopmänniskor.



Syskonen anlände på kvällen; vi gick till Nandos där jag åt upp nästan en hel kyckling.


På onsdagen åkte vi till British Museum. Det fanns en reklamskylt där som var jätterolig.


Visst ser det verkligt ut? Detta roade vi oss med i en kvart. Sedan gick vi in på muséet som inte var lika roligt som reklamskylten.


På kvällen var det dags för den Stora Attraktionen. Fotboll på Wembley! Soccer versus football! Beckham typ asnära oss! När vi kom fram till arenan lyckades vi få prima platser backstage - Buss Ingången. För er som inte vet vad Buss Ingången är kan jag berätta att det är där Bussen Med Spelarna kommer in. Vi tyckte det var ascoolt. Efter en timme, dock, började det regna. Mer. (Det regnade hela tiden.) Ovan ser ni våra tappra miner efter en hel del väntandes på nåt vi inte ens tänkt vänta på överhuvudtaget. När det kändes som att vi antingen skulle a) förfrysa eller b) drunkna, gick vi in på arenan, köpte asdyr mat och väntade en och en halv timme tills matchen började.


Beckham var typ asnära oss flera gånger! Jag och Sofia förvandlades till starstruckna David-fans och tänkte ut strategier för hur vi skulle kunna springa in på planen och peta på honom. Men Chat sa att det var el i stängslet så vi avstod.


Så här glada var vi efter att ha nästan nuddat Beckham. Notera hur oberörd Peter är. Jag tror att hans hjärta slog volter egentligen.


Så här coola var Peter och Chat.


Det är svårt att förklara trängseln från stadium till tunnelbanan. Sofia kände sig som hon var med i en zombiefilm.


När vi kom hem ville Sabin också äta kycklingburgare.


På torsdagen åkte vi till Borough market där vi åt smaskig mat. Ja, den där gängliga typen som går bakom mig är min bror Peter som är femton år och verkligen inte borde vara så stor. Peter, jag var åtta år när du föddes! Kan du vara ett barn igen, tack.


På Science Museum hade de en hjärna.


Self explanatory. Kan dock avslöja att butiksinnehavaren inte var glad.


Dessa katter. Nånsin träffat en katt som glatt ställer sig under en stråle vatten?

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh, va mysigt med besök från familjen! Men nu vill vi att du ska komma hem och hälsa på oss!
Kram Lisa