tisdag, maj 06, 2008

Fääääärdig!

Jag är färdig!

Färdig!

Inte i toalettbesöksbemärkelsen, utan färdig med mitt projekt. I Maj 2007 började jag så smått att fundera på vad min dissertation skulle innebära - igår skrev jag ut de sista sidorna. Det blev, allt som allt, 87 sidor text, som nu ska bindas ihop och lämnas in imorgon.

Dessutom är jag nöjd. Skitnöjd. Det är så skönt att känna att det största projektet i år, förmodligen någonsin, är så bra som jag kunde fått det.

Jag gjorde mitt bästa, helt enkelt.

Och det är en underbar dag idag. Jag har på mig en svart miniklänning och solen skiner; om en halvtimme ska jag gå till biblioteket för att fixa bindning, och sen blir det stan. Chat fyller år på fredag och jag ska köpa presenter.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt vännen! Skönt att vara klar, kul att du är nöjd, ska du vara, det jag sett såg hur bra ut som helst. Hörs snart. Kramar

Anonym sa...

Grattis! Måste kännas helt underbart! :)

Anonym sa...

fyttirackarn. GRATTIS! man vet ju tillfredsställelsen efter att ha lämnat in en ynka hemtenta på nio sidor - detta måste vara världens kick!