lördag, maj 17, 2008

Winchester


Vi fånar oss vid Wolseley Castle i Winchester. Biskopen bor i huset bakom.



Jag är vindögd! Love it.


Mhairi och jag utanför katedralen.

Mhairi är här och hälsar på, så därför har mina uppdateringar varit lite skrala. Igår var vi på Isle of Wight och idag var vi i Winchester och turistfotade Jane Austens grav (makabert, tyckte Chat. Men det är ju Jane Austen, tyckte jag).

Vi har också rotat klassiker i ett urmysigt antikvariat (tror vi var där i en timme) och kom hem med Jane Eyre, Wuthering Heights, Emma, Pride and Predjudice och Sense and Sensibility. Bra böcker av bra författare, som tåls att läsas om. Och alla var gamla, urcharmiga utgåvor. Min Emma ser ut som en kittybok, typ. Jätterolig.

För övrigt vill jag bo i Winchester. Helst i biskopens hus. Det är jättefint.

Inga kommentarer: