tisdag, maj 20, 2008

Planer

Såhär är det alltså.

Jag har fått jobb på universitetet här i Southampton. Jag kommer att skriva för en ny hemsida och projektet kommer att bli "mitt" - jag får agera både reasearcher, skribent och projektassistent (jag har en man, Phil, som kommer att vara projektledare, men han har en massa andra projekt så jag får ganska fri hand).

Det är en perfekt uppgift för mig, och ett schysst förstajobb. Det är bara synd att det innebär att jag inte kan åka till Sverige i juni och juli.

Sedan hade jag en annan intervju - jag var helt säker på att jag skulle få jobbet, som innebar att skriva deltid för en svensk (!) hemsida. för Storbrittaniens största digitala nyhetsbyrå. Tyvärr fick jag beskedet idag att jag inte fick jobbet. Min kontaktperson mejlade ett jättetrevligt mejl där han sa att jag var absolut kvalificerad för jobbet, men att han hade anställt en person med mer erfarenhet. Förståeligt.

Detta gör inte så mycket, eftersom det hade varit jobbigt att jobba 60 timmar i veckan. Men det är synd eftersom jobbet eventuellt hade lett till en heltidsposition (Ett Riktigt Jobb!) med företaget.

Så. Min plan är nu att jobba, jobba, jobba, söka jobb, söka jobb, söka jobb. Och sen åka till Gran Canaria i slutet på juli.

När jag kommer hem i Augusti blir det antingen:

1) Jobb eller praktik i England (om jag får något!)
2) Semester i Sverige.

Så är det.

Inga kommentarer: