lördag, maj 10, 2008

Burma

Det som händer i Burma just nu är så overkligt att jag inte tänker försöka skriva om det, men dessvärre har katastrofen antagit ett personligt perspektiv i form av Chats syster, Jas.

Jas bor just nu i Thailand där hon hankar sig fram på olika sätt, de ena mer beundransvärda än de andra. Nu avbryter hon dock sitt jobb som lärare i en skola för att ta sig in i Burma för att "hjälpa till". Att komma in i Burma är minst sagt svårt, och hon ska göra det genom nån djungel tillsammans med nån våghalsig frilansjournalist som har gjort det förut. Tydligen är Jas den enda kvinna som gett sig på just denna väg in i landet, trots att jag inte förstår hur de rimligtvis kan veta det.

Och jag som var orolig för Jenny.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack tack :) kul med variation faktiskt. Och så kan jag klippa av håret samtidigt som jag kan ha det långt! Perfekt!