fredag, april 10, 2009

25

Så är man 25 då. Å, att kunna transportera sig tillbaka till tiden då man ville bli äldre. Det här med att nästan vara gammal får en onekligen att reflektera över sanningar som ens föräldrar bankat in i hjärnan på en sedan man var gammal nog att lyssna.

Som att man alltid kommer att känna sig som typ 21. Att man oroar sig för att bli gammal och ful trots att man har en pojkvän. Jag brukade faktiskt säga till Mamma: Vad bryr du dig om vad du har på dig för? Du och Pappa har ju varit tillsammans hela livet typ.. Det är nog inte heller någon slump att jag de senaste veckorna har varit närmast besatt av tanken på att flytta till Australien. Australien! Eh va.

Men. Det finns också andra saker. Som karriärångesten, prestationsgrejen. Det tror jag är en ny grej, ett modernt fenomen. Eller inte egentligen - ambitiösa människor har det väl funnits sedan civilationens början - men dagens american dream-influerade mantra (du kan bli vad du vill) kan vara läskigare än att ärva ett yrke efter sina föräldrar.

Men vafasen. Det var lätt att glömma ovan och fira sin 25-års dag när den var solig och varm, med presenter och påskliljor, och vänner.


Jag blev uppvaktad med tårta på morgonen.


Och fick fantastiska presenter, bland annat Brittiska Vogue från April 1984.


Jag och Chat chillade i vardagsrummet med musikvideor och kaffe. (Ser du muggen, Lisa?) Så här ser "mitt" vardagsrum ut. Fult va?


Sedan gick vi ut och jag dansade runt vid Kings Road.


Jag bor så fint nära Natural History Museum. Besökarna (barnen) är jobbiga, dock.


Hyde Park är också nära mig. Vi möttes av ett hav av påskliljor.


Och ekorrar. Tiotals. Chat var livrädd för de små djuren men var tvungen att ta kort.

Och inte utan orsak. Kolla hur han spänner sin vänstra arm liksom för att attackera.


Det var solglasögonsdag. En av de första.


Sen gick vi hem och gjorde oss i ordning för kvällen. Här är vi på väg till en bar för födelsedagsdrinkar.


Shayne var där!


Alisha och Darrell


Rehan


Rob


Chat, Mhairi, Alisha och Amanda.

Kvällen slutade med en promenad hem i vårnatten. En bra dag.

4 kommentarer:

Lita sa...

wish i had been there *sniff*. looks like you had a lovely evening.

Anonym sa...

Hej min kära vän! Va kul att du hade en fin födelsedag-jag önskar jag varit där för att fira dig. Men du får firas när du kommer hem! Eller då får jag väl komma och hälsa på dig någon gång snart.

Saknar dig så himla mycket-när ska du flytta hem till Sverige egentligen?

Stora kramar
Lisa

PS. Va kul förresten att ni använder muggarna.DS

SARA, sa...

Lola: We had a lovely night, such a shame you couldn't make it!

Lisa: Tack för ditt mejl! Jag kommer hem rätt snart, första maj, och även i sommar, så vi får fira alla oss när Klara fyller år kanske!

Muggarna är väldigt välanvända, och har följt med i flytt från Southampton till Stratford till Chelsea.

Hemflytt, ja... Hur låter 2011? (förutom som en science fiction film, shit vad tiden går fort!)

Klara sa...

hej vännen.

hoppas du fick mitt grattis sms... ? kom faktiskt ihåg dig. försökte även ringa, men inge svar.

Ser ut som du hade en underbar dag:) Så du kommer hem första maj :) då ska jag se till och ta mig till v-ås, eller så kanske du kommer till sthlm ?!

Just nu ligger jag i Wnagkos säng i Washington. Har varit i New York fre-sön. Helt underbar stad, måste flytta dit nån gång. Ska ni hänga på?
Nu ska jag iväg och göra Washington.

Kram vännen. Ses vi snart då :)