torsdag, april 23, 2009

Liveblogg

Detta händer just nu i mitt vardagsrum: jag sitter mitt emot R, med datorn som nån slags sköld, medan C lagar flamberade bananer åt mig.

Jag vet faktiskt inte hur det här hände. Jag höll på att göra guacamole när han helt plötsligt attackerade mig och frågade om jag ville ha en flamberad banan. Nej tack kan man ju inte säga.

Nu känner jag lukten av sirap. Usch, jag tycker inte om sirap. Och R stirrar så argt (hon tycker tydligen inte om flamberade bananer, så jag tror att hon tycker att jag har tagit hennes plats på nåt sätt).

Det jobbiga är att jag måste a) kommentera bananens smak och heslt be om receptet medan jag äter den b) sitta kvar ett tag efteråt. Man kan ju inte verka otacksam.

Men jag är trött! Har jobbat elva timmar idag och tretton igår (mer om det senare), och vill helst bara äta min guacamole och sova.

Nä, nu kommer han med bananen. Ciao.

2 kommentarer:

Jenny sa...

Jag läängtar tills du kommer hem! Skynda dig nu!

alexandra sa...

jag med! men du..jag skriver ett mail istället!