söndag, april 12, 2009

Film

Filmer som jag sett den senaste veckan:

Jagad. 90-tals thriller som innehåller allt en mainstream FBI-historia bör innehålla. Nostalgi.

The last house on the left. Wes Cravens kultskräckis med Kubrick-vibbar och ett obehagligt motsägelsefullt soundtrack.

Mean girls. En av de bättre highschoolfilmerna men förtjänar inte sin status som banbrytande i genren.

Låt den rätte komma in. Mamma och Pappa köpte den till Chat i julklapp, och i fredags hade den premiär i England. Har fått fantastiska recensioner och jag förstår varför. Väldigt stämningsfylld och kritiker-långsam. Se

Knowing. Med Nicolas Cage och ett hyfsat orginellt världen-går-under scenario. Kunde vara värre men ett alltför uppenbart kristet tema förstör mycket. För mig, åtminstone

Black Beauty. Jag skämtar inte. Jag såg Black Beauty. Hela. Själva hästen (Alan Cumming) gör berättarrösten, tror inte jag behöver säga mer än så.

8mm. Igen med Nicolas Cage av Joel Schumacher. Ett väldigt dödande och Peter Stormare som dummis. Gick att sitta igenom.

Vad har ni sett den här veckan?

1 kommentar:

Jenny sa...

Tjo sis! Jag såg den där videon med Susan Boyle tidigare idag och hårstråna på mina armar stod upp! Riktigt, riktigt bra. Annars har jag inte sett en enda film den här veckan. Wierd! Istället har jag och Sofia haft ett Supernatural marathon, första säsongen är avklarad, nu börjar vi kolla på den andra! Jag har också bränt mig på benen och i ansiktet efter att ha legat i solen hela dagen. Underbart! Kraam