fredag, april 11, 2008

Sommartider

Sommaren är nu, så gott det går, planerad. Jag är väldigt glad över hur det har ordnat sig även om det såklart är lite nervöst att ge sig iväg från tryggheten i vårt lilla hus och återigen bo i Stora Världen. Så här ser planerna ut:

  • MAJ: Slutar skolan den 14:e maj. Sen jobbar jag heltid i två veckor, fram till Sofia, Peter och Kalle kommer och hälsar på den 27:e.
  • JUNI: Efter att Sofia o co åkt, flyttar jag och Chat in med Shayne och Rehan i Stratford. Vi får bo i deras miminala gästrum gratis, vilket gör att jag har råd att jobba gratis. Jag har mejlat the Observer och hoppas att jag får komma tillbaka dit, annars blir det att fortsätta söka jobb och praktik tills vi flyttar. Chat kommer att jobba heltid på Topshop, och jag kanske tar ett deltidsjobb för att känna lite pengar.
  • JULI: Första delen av juli är det möjligt att jag tar mig till Sverige. Det beror helt på jobb/penga-situationen. Jag vill tillbringa åtminstone en vecka i Hölick och det är därför jag funderar på detta. Men vi får se. Den 12:e juli har jag och Chat bokat ett rum hos Safestore i Southampton, där vi ska förvara våra saker över sommaren. Det kommer att bli en intressant dag, eftersom vi inte har någon bil. Men jag kanske hyr en över dagen. Lite drygt 2000 spänn kostar det oss att ha grejerna hos Safestore i två månader, grymt va? Skönt att ha det fixat. Den 15:e juli åker jag, Chat, Shayne, Rehan, Chris och Alisha till Gran Canaria. Jag tänker sluta med mina snobberier och se fram emot resan. Två veckor i solen med goda vänner är aldrig fel, basta!
  • AUGUSTI: Troligtvis flyttar vi ut från huset och hittar något eget (tillfälligt) för augusti och september. Men då börjar också allvaret, för vi måste ha råd att betala hyra.
  • SEPTEMBER: Chat flyttar in i sin studentkorridor den 18:e. Då har jag förhoppningsvis hittat ett rum till mig, som jag har råd med och trivs i. Självklart är målet dessutom att ha ett jobb. Men den saken är lite mer komplicerad.

Har ni planerat er sommar lika detaljerat?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Min sommar är blank. Och Carl heter Carl med C så då blir det Calle. Kalle låter så väldigt svenskt.. Kalle Blomkvist typ. Blomquist? Blomqvist? Blomgren kanske? Eller Blomträd.

SARA, sa...

Haha, får ändra. Har alltid tänkt på honom som en Kalle Blomkvist dock.

Anonym sa...

dessa helvetiska planeringar - jag säger då det. trevliga när de är satta, men kluriga att pussla ihop. själv har jag inte kunnat sova på flera nättar - fram tills häromnatten då allt föll på plats (dvs planeringen för några år framåt + mitt famtida liv). haha. nu gäller det bara att sig fast!

och sara: börjar av juli i sverige låter helt bra: då kommer vi hem från shanghai och jag kan stanna i vås ett tag! puss!

Anonym sa...

k l ä n g a sig fast, var det menat att stå. ah, du fattar.

SARA, sa...

Alex: Du menar inte att du verkligen HAR en plan för ditt framtida liv? Wow, hatten av!