fredag, januari 01, 2010

31 December 2009

Nyarsafton var...annorlunda. Anda sedan jag borjade fira nyar som 'vuxen' (med undantag av en gang, ocksa i London) har jag firat pa typiskt svenskt satt med lang middag, champange vid tolvslaget och sen nan hemmafest.

Igar var annorlunda - jag jobbade till tolv, gick hem at lite pasta, sov nagra timmar, gjorde mig i ordning och sa akte jag och Chat in till centrala London. Hittade en bar som var nagorlunda billig att komma in pa, drack en ol dar. Sedan gav vi oss ut i folkvimlet, en andlos strid av manniskor som knuffades fram till de 'fireworks viewing areas' som fanns tillgangliga med ungefar en kilometers mellanrum.























Det gar aldrig riktigt att rattvist avbilda en enorm folkmassa, men det var nagra stycken som ville kolla pa fyrverkerier.























Fem minuter innan tolvslaget hittade vi en lucka och sa har glad var jag for det. Fyrkverkerier i bakgrunden! De var OK. Kanske inte varda allt knuffande, men vi lyckades i alla fall se dem.























Sen stod vi dar ett tag och vantade pa att folk skulle skingras nagot. Da borjade det snoa!

'Almost magical," sa Chat. Och det var det ju.

Gott nytt ar!

Inga kommentarer: