söndag, januari 17, 2010

Duschdramat

Var nya flatmate ar lite seg. Ni som traffade mig under julen har hort om denna manniska, som trots en uppskattat alder pa sisadar 40 bast inte verkar ha bott utan sin mamma mer an tva dagar i sitt liv. Fragorna ar manga och ratt sa elementara. Hur mycket tvattmedel ska jag ha i tvattmaskinen. Ar det dar pasta. Far jag hanga min handduk i badrummet. Och klassikern: ar det dar vita utanfor fonstret sno?

Men nu har Tim (inte hans riktiga namn, men ser man ut som Tim Robbins tvillingbror gar det liksom inte att komma ihag vad han heter egentligen) gatt och gjort nat riktigt bra.

HAN HAR FIXAT DUSCHEN!

Har har vi statt under de ynka stralarna i flera manader och helt resignerat inte ens funderat pa att det gatt att fixa, och sa kommer han och fixar det helt sjalv! Genom att kopa ett nytt duschmustycke eller vad det heter och darmed reparerat lackan som inte bara forhindrade effektiv schamppurskoljning men ocksa sakert slosade flera liter vatten varje dag. Det ar vad jag kallar insats. Go, Tim.

Vi hade en litet finger med i spelet. For nagra veckor sedan hade vi namligen husrad och bestamde att Tim skulle duscha mellan 7.15 och 7.30, och att Chat och jag fick ha badrummet mellan 7.30 och 8. Men Tim holl inte overenskommelsen! Han segade pa fram till 7.45, till och med fem i atta. Sa jag var tvungen att ha ett allvarligt snack med honom, da det framkom att det var den usla duschstralen som tyvarr gjorde det omojligt for Tim att tvatta sig pa mindre an en halvtimma.

Vi ar sa himla excited nu. Det har kommer att bli revolution. Vi snackar femminutersduschar!

Fortsattning foljer garanterat.

1 kommentar:

Sofia sa...

Haha. Klart Tim kommer och räddar situationen. Vill komma och träffa honom, han låter himla spännande alltså.