fredag, januari 29, 2010

Let the sun shine























Jag hade tagit ledigt idag pa eftermiddagen - hade en halvdag kvar som jag skulle forlora om jag inte tog den medan det fortfarande ar januari. Till min stora lycka tittade solen fram pa eftermiddagen. Jag tror inte jag sett solen pa hela manaden.

Sa jag tog en langsam promenad hemat, genom High Street Kensington och forbi Notting Hill. Kopte en krya-pa-dig-present till en kompis som har gjort illa sig och ligger sangliggande. Och sa kopte jag en liten jordglob. Vet inte varfor.

Idag fick jag lon och var sa nojd med mig sjalv, har varit duktig och sparsam i januari och nu ligger jag antligen pa plus igen.

Sen gick jag hem och betalade min forsta CSN-aterbetalning. 3500 kr. Det ar liksom bara att acceptera denna eviga (relativa, jag vet) fattighet.

Inga kommentarer: