måndag, januari 04, 2010

Moget, Sara, moget

Ibland kan mitt jobb nastan vara glamorost. Nan trevlig lunch eller sa. Men sen har vi dagar som idag. Sarah och jag sitter och jobbar i tystnad. Sa hor vi Kevin pa telefonen:

- Ja, mest handlar det ju om kossor som pruttar. Mmm. Och rapar, ja det ar korrekt.
- Ja.... prutt och rap.
- Jovisst. Mmm. Sjalvklart. Det ar valdigt viktigt att folk inte missforstar ... pruttandet och rapandet.
- Strategiskt tankande ar otroligt viktigt i den har fragan
- Absolut, pruttarna ar ett problem i deras ogon.

Vid den har punkten i samtalet gor jag verkligen allt for att tanka pa nagot annat an pruttande kossor. Jag kanner dessutom pa mig att Sarah haller pa att explodera bredvid mig. Titta inte pa Sarah, sager jag at mig sjalv. Gor det inte!

Vander sakta pa huvudet mot Sarah. Hon gor samma sak. Vi kollar pa varandra, hogroda i ansiktet av aterhallet skratt. Och sen brister det bara och vi ramlar ihop pa vara tangentbord. Moget.

Ju mer jag forsoker att inte forestalla mig pruttande kossor, ju mer skrattar jag. Ar tvungen att gomma mig pa toaletten for att skratta av mig lite. Sitter dar och smafnissar. Sedan inser jag. Kevin pratar om ett projekt som jag precis borjat jobba med.

Plotsligt ser jag framfor mig hur jag sitter pa ett mote med klienten och diskuterar den har viktiga fragan.

Pruttfragan.

Fniss.

1 kommentar:

Karin sa...

jamen vada, varje gang en ko fiser blir det hal i ozonlagret... :)