fredag, september 15, 2006

Hur irriterande är Helen?

Första veckan över. Det har varit fem bra dagar. Jag har lärt mig en massa.

En sak är jobbig dock. Hon heter Helen, och hon är min kollega. Tyvärr har hon missförstått situationen och tror att jag är hennes assistent. Och inte nog med det, det är sättet hon gör det på, så överlägset: "Maybe you should look for the docket, hun?" (Yeah, I know. I'm doing it.), "Maybe put the black shoes in one bag, yeah?" (I KNOW, I'm doing it!), "What's that? Is that the Freedom stuff? That goes to..." (....IMPULSE, I KNOW, I HAVE BEEN HERE FOR A WEEK NOW).

Hon gör mig galen. Som tur är är jag rätt bra på att ignorera folk, så när hon börjar tjattra så svarar jag helt enkelt inte. Jätteeffektivt.

Saker som Helen gör som är irriterande:

  • Pratar om sin mobil (vilken uppgradering hon ska välja)
  • Fjäskar för redaktörerna som vore de gudar
  • Pratar om hur stolt och glad hon är för sin bästis skull, som fått fast jobb på Oasis pressavdelning, fast hon egentligen är jätteavis och förmodligen, om valet stod mellan ett jobb på Oasis pressavdelning och, säg, att Fleur flyttade till Polen för alltid, skulle välja alternativ A utan att blinka
  • Pratar om hur mycket hon äter fast hon inte äter någonting
  • Verkar tro att hon är tjock fast hon är smalare än jag
  • Beställer kläder på Ebay och sedan pratar hela dagen om hur lite pengar hon har och att hon ska skicka tillbaka det hon har beställt
  • Går på toa en gång i timmen och tjatar om sin blåsa (bulimi? kokain? tyvärr tror jag att det nog är blåsan, vilket gör det hela ännu mer irriterande)
  • Pratar om vad hon ska ha på sig nästa dag klockan tio på morgonen

6 kommentarer:

Anonym sa...

haha, jag skulle slå ihjäl människan.

Anonym sa...

Hej!
Är det okej att jag länkar dig från min blogg?
Är en rätt ny läsare men har läst igenom flera gamla inlägg och gillar den skarpt! :)

Anonym sa...

Trevligt sällskap du verkar ha. Not! :)
Tur kanske att det bara är två veckor?

Suttit och småläst lite tillbaka i din blogg. Flyttade till Wales med familjen förra sommaren. Lite kul att se vad andra tycker och tänker om att bo i GB.

SARA, sa...

Sofia: Jag VET! Jag får bita mig i tungan väldigt hårt för att inte typ, jag vet inte, SPOTTA på henne...

SARA, sa...

Sandra: Å såklart du får! Vad kul att du läser! Tack för berömmet. Ska kolla in din nu :)

SARA, sa...

Myra: Å Wales! Vad kul! Älskar dialekten!