fredag, september 29, 2006

Nytt schema

Jag fick precis mitt schema. Vi har fem amnen till att borja med:

Reportage- The Undercover Story- undersokande journalistik, ska bli spannande att se vad man kan gora med mode.

Contemporary Fashion -modehistorien vi laste forra aret ar framme vid 90-talet. Ska framst bli intressant att se om forelasar-haxan Sanda (jora, sa kan man heta) har lugnat ner sig over sommaren eller ar lika uppblast och hysterisk som hon var forra aret.

Magazines & Markets- kommer att handla om hur branschen fungerar, hur du koper en story, vad som saljer och inte, osv. Detta ser jag verkligen fram emot eftersom att det formodligen ar det jag vet minst om som jag kommer ha mest nytta av. Dessutom innehaller det en massa skrivande till deadline. Nyttigt.

Magazine Photography- det har visste jag arligt talat inte om att vi skulle gora, men nu ska det fotograferas: vi har schemalagt lektion/seminar/studiotid fran 11-19 pa onsdagar. Hujeda mig.

Making Magazines- det har ar mitt tillval, och det kommer ga ut pa att producera en egen tidning i InDesign (vanligaste programmet i branchen just nu) . Grafisk design var det roligaste forra aret sa det kommer att bli jatteintressant.

En forbattring ocksa, tidsmassigt: forra aret hade vi mellan 9-6 timmar i veckan utspritt over aret. Nu har vi over tjugo.

2 kommentarer:

Anonym sa...

va kul de låter. bra att de är lite mer i skolan nu. lr?? ha en nice helg, kram

SARA, sa...

Javisst, det kanns mycket battre faktiskt. Far se hur det blir nar vi kommer igang pa riktigt. Trevlig helg!