tisdag, september 19, 2006

Manish Arora S/S-07

Var på en off-schedule-visning igår. Såg indiske designern Manish Aroras show, där naturromantik var det genomgående temat. Modellerna bar fjärilsmasker och blommiga huvudstrumpor samt surrealistiskt färgstarka klänningar, kjolar och smala byxor. Medan snitt och dimension var tilltalade var mönstren rent avskräckande, även om slutresultatet var en färgsprakande show (som faktiskt också uppmärksammades på aftonbladet.se ).

Och betyget? Nja - efter showen pratade jag med en journalist som trodde på Arora för framtiden. Det vet jag inte om jag kan hålla med om.

Ps: Och just ja, om det var kul att gå på London fashion week? Just fabulous (daaahling).

Ps2. Jag såg Peaches Geldof.


Bild dayoo.com

3 kommentarer:

Anonym sa...

oh wow.. en riktigt visning. coolt.

SARA, sa...

Sofia: ja, det var jättekul!

Anonym sa...

Vilken skola går du på? Är det London College of Fashion el St Martins? Vet du om de har ngn utbildning i smyckesdesign? Jag har redan pluggat fem år men jag är sugen på ngn utb som är lite kortare...