lördag, augusti 18, 2007

Blogghumöret på topp!

Hittade en list hos Lolita som jag tänkte svara på.

Språkbegåvningar?
Svenska, engelska och lite, med betoning på lite, tyska. Och några meningar på Punjabi - räknas det?

Knasiga misstag?
En gång när jag jobbade på Din Sko sålde jag en kräm till en man som helt klart skulle förstört hans nubuck-skor. Undrar om han använde den?

Udda talanger?
Jag tycker själv att jag är bra på att känna på mig saker. Jag kan ganska fort känna av om någon är intresserad av någon annan, och om någon pratar "mellan raderna" kan jag snappa upp detta. Men det finns de som har bättre intuition: George från Seinfeld och Ami är två av dem.

Barndomsminnen?
Det är sorgligt, men jag har världens sämsta minne! Kan bara komma ihåg saker som vi har på videofilm.

Detta visste ni inte om mig:
Jag följer tio bloggar om dagen, har nästan alltid majonnäs på mackan och är får ibland för mig att djävulen "står i hörnet" när det är mörkt. Be mig inte klarifiera det sista!

Fyll gärna i listan själv i kommentarsfältet!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Roligt! Fast ganska onödigt att jag gör den eftersom du antagligen redan vet det mesta, men det skiter jag i.

Språkbegåvningar?
Svenska, ganska mycket engelska och ganska lite spanska (men snart kommer det vara ganska mycket spanska, hoppas jag)

Knasiga misstag?
Vi fortsätter på Din Sko-temat. Jag var 15 år och det var en av mina första dagar på jobbet. Ung och dum som jag var råkade jag stänga av hela datasystemet. Det blev full kalabalik, inget funkade, chefen fick kallas in (på telefon dock) och där stod jag och låtsades som att jag inte hade någon aning om hur det hela hade skett. Jag skäms fortfarande (och hoppas verkligen att ingen på Din Sko läser detta).

Udda talanger?
En klassiker, jag kan klämma ihop näsan utan händer och andas samtidigt. Hm, kanske ganska svårt att föreställa sig men det är ingen vacker syn (jag brukar också böja upp ögonlocken vid uppvisande av denna unika talang. Mycket roligt.)

Barndomsminnen?
Som liten spenderades varje sommar såklart på Hölick. Vi var ett gäng barn där och ett av mina starkaste minnen är när vi lekte ridskola. Sara var såklart bossen över skolan medan jag och Hedda fick vara föl, dvs för små för att vara med och leka. Vi fick alltså stanna kvar i stallet (som vi faktiskt hade byggt) och vänta på att de andra skulle komma tillbaka. Kul.

Detta visste ni inte om mig:
Jag tänker ofta i berättelseform och i tredje person. Om jag går till bussen t.ex.: "Hon gick över gräsmattan på väg mot sitt mål. Det var en vacker sommardag och vinden fläktade."

SARA, sa...

Sofia: Du är för rolig, jag garvar ihjäl mig. Sant att jag visste det mesta, men ändå! "Och hon avslutade kommentaren med en varm kram, bildligt talat förstås. Och hon kände hur hungrig hon var."

SARA, sa...

Uppmaning: Kom igen, fler list-ifyllare, tack!