söndag, augusti 12, 2007

To work or not to work

Sitter och slösurfar. Lite ångest över min tråkiga tillvaro, som borde innehålla mer jobb än... inget alls. Men jag fattar inte hur man ska kunna pussla ihop allt.

Om jag får ett jobb kommer det skapa problem i följande situationer:

  • När Peter, Ami (hoppas!), Klara (hoppas!), Sofia (ej troligt, men...) och andra trevliga personer kommer på besök hit. Hur lösa?
  • När det är jul och jag vill åka hem till Sverige.
  • När det blir jättemycket att göra i skolan och jag inte har tid med någonting.
  • När jag behöver göra praktik (vilket jag MÅSTE i år)
  • När jag vill fortsätta följa de 38 tv-serier jag är besatt av.

Om jag inte får ett däremot:

  • Kommer det bli svårt att få råd att åka till Japan.
  • Kommer det bli svårt att köpa det mesta (typ mat och toapapper).
  • Kommer jag aldrig kunna betala hälften av senaste elräkningen på 5500 JÄVLA spänn!
  • Kommer jag inte träffa en ny kompis i hela mitt liv.
  • Kommer jag bli en soffpotatis som förra året.

När jag tänker efter borde jag nog skaffa ett jobb.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Klart du ska ha ett jobb.Du behöver ju inte jobba så mycket...Peter klarar sig nog ensam ett par dagar när han kommer.Förresten får jag inte beställa biljetter till honom på vanliga sättet om han ska åka själv.För ung.Nu måste jag ringa till läskigt kontor i England...en lösning är ju om Jenny följer med.Då slipper jag ringa!
kram

SARA, sa...

Mamma: hej hej. ja, jag har pratat med en kompis som jobbar på Zara, hon ska prata med sin chef om mig. men det jobbet är 25 timmar i veckan. Jaja, vi får se vad som händer. Vore jättebra+kul om Peter OCH jenny kom! kram