tisdag, augusti 28, 2007

Dagens Zara: Roxettefeber!

Har ändrat uppfattning om in-my-country-tjejen. Hon heter Viktoria och är faktiskt jättesöt. Hennes sociala kompetens är en motsägelse i sig själv, eftersom den innebär slumpmässiga tankar formulerade som frågor utan någon som helst logik.

I praktiken fungerar det så här: Jag hade idag som huvuduppgift att gå fram och tillbaka till provrummet och hämta kläder som ska hängas ut. Viktoria är alltid i provrummet (av okänd anledning). Jag kommer in, varpå Viktoria säger "Sara, in my country we eat a lot of potatoes. What do you eat in your country?" Jag svarar lydigt, medan jag samlar på mig kläder från stången, och ger mig ut på golvet igen. Femton minuter senare är jag tillbaka. "Sara, in my country it is cold in the winter. Is it cold in you country?". Och så fortsätter det. Dagens mest minnesvärda fråga var denna (som sades med ett blygt tonfall): "Sara, is Roxette from your country?" Ett jakande svar producerade ett litet pip från Viktoria. "Sara, THEY ARE MY FAVOURITES!"

Man kan inte ogilla någon som älskar Roxette utan att skämmas för det.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Sara, du får gilla Roxette.Mamma fick t o m köpa en mobil, fast Per G:s senaste följde med.

Fast jag skulle skämmas

Anonym sa...

Jag skämms inte för att jag gillar roxette!!!
LIsa

SARA, sa...

Pappa: Jag VET att jag får gilla Roxette. Du är inte min personliga diktator. Men Per Gessle-hatet ärvde jag rakt av. Vad snällt att du lät mamma köpa en mobil. Värsta generöst att låta sin egen fru köpa saker för sina egna pengar, jag är imponerad. Kram papps.

Lisa: Jag vet! Och du är ett äkta fan också, som kan låttexterna. Det är coolt. Kram!