fredag, augusti 24, 2007

Dagens Zara: Var ligger fetishbutiken?

Nio timmar (okej, åtta minus lunch) på betonggolv sorterandes klänningar-som-vägrar-sitta-kvar-på-galjen är en lång tid. Detta är utan tvekan det mest ansträngande jobb jag någonsin haft. Inom handel blir det inte mycket jobbigare än så här. Och det vet jag. Varför orkar jag inte gå in på nu, men ni ska få en redogörelse.

Som motvikt kör jag igång på nytt tema här i bloggen. Vi kan kalla det för dagens Z(s)ara.

Blond kvinna i trettioårsåldern med övervuxet barn i vagn: Excuse me, do you have anything that is, or looks, like a corset?
Jag: (tänker en stund) "No, I don't think we have actually.

Blond kvinna, nu med armarna i kors och barnet hängades ut från sidan av barnvagnen säger ingenting, men stirrar på mig som om hon tycker att jag ska kuta iväg och sy en alternativt försvinna från jordens yta.

Jag: (piper nervöst) Sorry about that.
Blond kvinna, nu slående lik Glenn Close i Farliga Förbindelser: (suckar) Where is the nearest fetish shop?
Jag: (stirrar) I don't actually know
Glenn Close, nu förvandlad till Dita Von Teese, stirrar på mig i tystnad.
Jag: (har skitdåligt samvete över detta och tänker att VARFÖR vet jag inte var det finns en fetishbutik, är jag HELT dum i huvudet, jag är det sämsta butiksbiträdet i världen): I'm really sorry.

Varpå kvinnar suckar, skakar på huvudet och stegar iväg. En mycket missnöjd kund.

There is no pleasing some people.


Inga kommentarer: