fredag, augusti 31, 2007

Vad är universum?







Godmorgon.
Jag är ledig idag. Ikväll är det Big Brother-final. Jag hejar på Jonty. Det är han med glasögonen. Han jobbar på museum och hade aldrig hört talas om att det var dåligt att göra slut med "it's not you, it's me"-repliken. Jonty är lite efter. Han leker även med teddybjörnar och pruttar väldigt ofta. Men jag tycker att han är så söt.
Men det kommer att stå mellan Brian och tvillingarna (som har valt att räknas som en person)ikväll. Jag tror att Brian vinner. £100 000 vinner man. Det är 1,5 miljoner kronor. Brian är 20 år och typ världens roligaste person. Han fick nyligen reda på att tjejer bajsar. Han misstänkte att de gjorde det, men var inte säker. Jag tror att han föreställde sig att om de gjorde det, var de mer som harkluttar än korvar. Brian trodde dessutom att ägg var embroyon. Alltså, att en kokt äggula i stort sett är en död kyckling.

Brian är kär i Amanda. Igår när de låg i trädgården och tittade upp mot himlen hade de en så gullig konversation.

Brian: "Isn't it weird that this moon is the same moon that is over our parents house?"
Amanda: (förvånat) "Really?"
Brian: "The universe is so big"
Amanda: (kollar upp mot närmaste kamera och kryper närmare, viskar i Brians öra) "This is so embarrassing! Cringe! I don't know what the universe is! Do you know what the universe is?"
Brian: (tänker efter) No.

Tystnad.

Å, det är så man kan ÄTA upp dem! Det är förresten rätt bra att Big Brother slutar ikväll. Så jag kan gå vidare med mitt liv.
Bilder: channel4.com/bigbrother




3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror inte att du och Big Brother är en bra kombination alls. Nej. Inte alls. Förresten kära syster, jag har blivit så cool att jag har skaffat en facebook och om jag inte har fel så tror jag att du kollade din när du var hemma men jag hittar dig inte. Jag måste ju verkligen öka på mitt vännerantal. Populärast vinner liksom.

SARA, sa...

Sofia: jag hatar facebook så sjukt mycket.

Anonym sa...

Haha. Varför?