tisdag, augusti 07, 2007

Model behaviour

"My goooorgeous Sara, how ARE you?" kvittrar Camilla i ett sms, kompisen från universitetet som är en sådan där person man bara hatar; vacker, rik och urtrevlig vars mobil piper hela tiden. Dessutom har hon funnit sin passion i livet; modefotografi, och har redan hunnit jobbat med en hel del företag trots att hon köpte sin första systemkamera i april.

Men Camilla kan charma brallorna av vem som helst, och det är lönlöst att försöka stå emot. Så när hon frågade om jag ville modella för ett jobb hon ska göra i september hade jag liksom inget val. Kan jag väl.

Så igår var Camilla på snabbvisit i Southampton för ett möte (jag, avundsjuk?) med en klient (grr) och vi möttes upp efteråt på Mono.

"Åhhh, Sara - detta kommer att bara bli sååååå AMAZING! Kläderna är helt fantastiska och hon ska öppna i New York och London, och hemsidan kostade £90 000, och bilderna kommer att bli SUPER!"

Hm. Vänta nu. Sa hon något om en hemsida?

"Jo, alltså, du och två andra modeller ska modella på hemsidan! Vi kommer att ta alla bilder i London, det kommer att bli såååååå bra! De räknar med sextusen hits om dagen!"

Så.

Att göra-lista:
Bli snygg.
Bli en bra modell.

Panik.

7 kommentarer:

Unknown sa...

As i dont know you i am unaware of how well you can understand english but i wanted to ask what language your useing on your blog?

x

SARA, sa...

it's swedish

Anonym sa...

Hahahaha! Det där var den roligaste kommentaren jag sett någonsin. Vadå liksom? Haha. Ps. Jag tror att det kommer gå skitbra med modellandet, det är ju coolt som fan.

SARA, sa...

sofia: jag VET, jag är helt rädd.

Anonym sa...

grymnt!! vadå , du är ju ett snyggo redan, åh det VET du! kommer gå super, va är det för märke?? vill kika in hemsidan :) Kram kram

SARA, sa...

Klara: Hej min kära vän, hm, tror att det är 40 designers eller så, så det blir som en internetbutik. vet inte riktigt, hemsidan är inte uppe än vad jag vet! Kraaaam

Anonym sa...

aha, låter ju nice. kommer att gå kanonbra. kram kram