lördag, augusti 18, 2007

Brighton

Så plåtningen igår var en upplevelse. Ett virrvarr av ingen make-up-artist som kunde göra mig vacker, en massa fula kläder, två butiksägarinnor som inte visste vad de ville, ett hopplöst hår som inte ville stylas (mitt) och två rätt dåliga modeller. Resultatet kommer kanske visas här, om ni ber riktigt snällt.

Efter plåtningen försökte jag övertyga Camilla om att, när hon nu sett hur dålig jag var som modell, inte vill använda mig för hemside-plåtningen. Tror att jag lyckades. Vi får se.

Men mina två dagar i Brighton var riktigt roliga. Sov hos Camilla kvällen före i hennes hus som inte var ett hus utan ett showroom med elektrisk Playboy Mansion-style grind och en rosenträdgård som påminde mig om Drottning Victorias sommarställe på Isle of Whight. Men aldrig att jag skulle vilja bo där. Inte en personlig pryl eller kreativ lösning i sikte.

Däremot hade vi väldigt trevligt. Camilla lagade middag och så satt vi framför hennes tusentums platt-tv i vardagsrummet och pratade om en massa saker som vi aldrig hinner prata om.

Tågresan till Brighton var också en upplevelse. Såg en massa vackra byar på vägen, bland annat en viss Arundel. Kände instiktivt att jag sett slottet någonstans förut och fick genast bekräftelse genom två damer som högt tillkännagav att Arundel Castle var så vackert så.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men HerreGud!
Det var ju där vi var när vi lånade hus av Libby.I den lilla Miss Marplebyn bodde vi och tittade upp på det maffiga slottet varje dag.Du har nog sett minst 50 bilder hemma på detta slott!!!
kram

SARA, sa...

Mamma: Jag VET. Det var ju därför jag skrev det :)

Anonym sa...

Jaha!