tisdag, mars 06, 2007

Mode, nationalism och Rob. och var.

Mycket just nu: jag skriver en massa, varav tva skrivtavlingar, en uppsats pa mode-konsument-marxism-narcissism-tema (very intressant; visst skulle kapitalistiska samhallen haverera utan fashion- standiga maste-ha "nyheter" (i-pods, leggins, kaffemaskin, you name it) ar vad som haller konsumenten i ett standigt redo-att-handla-tillstand) och en stor undersokande artikel pa Topshops fenomenala succe. Jag ska forsoka bevisa att Topshop ar sa stort har pa grund av en slags nationalism, att britterna identifierar sig med market osv. Mycket roliga intervjuer med gamla Topshop-bekantskaper framover, alltsa.

Dessutom kommer Rob - you remember Rob - och halsar pa imorgon. Betyder party party, och ett trevligt inslag i var lugna tillvaro.

Varen har verkligen kommit, dessutom. Minst 15 grader i dag och nastan vindstilla for en gangs skull = varmt. Stora brillorna + los gul skjorta pa idag.

Fast risken finns att jag sitter inne idag: vi har fatt Sky, vilket innebar typ 500 kanaler och America's Top Model-feber i vart vardagsrum. Chat far helt enkelt vika sig. Tyra gar fore allt annat.

Fast ikvall kommer Ashley pa middag. Har haft daligt samvete for att jag inte ringt henne - hon har varit jattenere efter att det tog slut med hennes pojkvan, och hon ar inte den gladaste personen i vcanliga fall, sa jag har inte orkat - men ikvall ska det bli av. Ser faktiskt fram emot det. Ash ar bra i sma doser, och hon har varit i New York sa jag vill hora om det. Sjalvisk, moi? Dessutom hade vi hogtflygande planer om ett stylist/foto-samarbete (hon studerar foto) som inte blivit av an. Ett bra tillfalle for lite planering, alltsa.

Inga kommentarer: